Radolan yhteinen LC projekti.
Perhe Mäntyniemen elämää.

Alku



Otso Mäntyniemi
Tietotavoitteinen Rapu, jonka elämäntoiveena on päästä hulluksi tiedemieheksi.
Luonne: 5-5-6-3-6
Mieltymykset: Logiikka ja Taiteet
Inhokit: Zombit

Siinä minä seisoin suurella tyhjällä tontilla, kourassani vain 4800 simoleonia. Olin saanut vain nämä rahat ja tontin perintönä ja siitä oli minun alkupääomani, jonka turvin pitäisi selvitä tästä eteenpäin.
Niinpä sitten omin kätösin aloin rakentamaan itselleni taloa niillä varoin, joita minulla oli. Hidasta se rakentaminen oli yksin, mutta niin vain kävi, että pian minulla oli pieni talo, jossa saatoin elää suhteellisen normaalia elämää.



Jouduin valitsemaan tosin kaikkein halvinta, sillä niin pienellä pääomalla, kuin mitä minulle jäi, ei kovin hienoja materiaaleja ja huonekaluja saatu. Mutta pärjäsin minä näilläkin.



Seuraavaksi minun piti etsiä itselleni työpaikka, sillä ei se raha tietenkään pelkästään kotona oleilemalla kertynyt. Koska toivoin joskus vielä olevani hullu tiedemies, oli minun löydettävä sopiva ura ponkaisualustaksi tälle. Vilkaistuani avoimia työpaikkoja, ei tarjonta ollut kovinkaan rohkaisevaa, mutta koska työtä oli saatava ja jostain aloitettava, niin päädyin lääkintä-alalle, josta voisin sopivan hetken tullen siirtyä sopivammalle alalle, jos sellaisen vielä löytäisin.



Menestyin työssäni hyvin ja sain uusia ystäviä, vaan puolisoa en meinannut millään löytää itselleni.



Tapasin kaikenlaisia neitosia, mutta yksikään heistä ei ollut se oikea. Ei edes tienoolla asusteleva ennustaja eukko osannut minua auttaa, vaikka häneltä neuvoja pyysin.
Viimein lakkasin yrittämästä ja päätin tyytyä kohtalooni. Elämä tuntui menevän alamäkeä, jopa murtovaraskin iski pieneen talooni, jota olin saanut hivenen laajennettua. Onnekseni olin hankkinut murtohälyttimen, joten poliisikin ilmaantui paikalle nopeasti ja sai rosvon kiinni verekseltään.



Keskityin työhöni, niin että ehdin kohota kirurgiksi asti, kun viimein tapasin elämäni naisen. Hän vain kirjaimellisesti tupsahti elämääni ja me totesimme sopivamme toisillemme täydellisesti.



Tämä kaunotar oli nimeltään Maura Lampukka. Hän on mammona tavoitteinen skorpioni, luonteeltaan 6-5-8-3-3. Hän pitää varsin kummallisista asioista kuten löyhkästä ja kiloista ja inhoaa punaisia hiuksia. Hän oli yllätyksekseni samalla alalla kuin minäkin ja oli edennyt kirurgiksi asti, kuten minä. Tosin itse sain ylennyksen juuri ensitapaamisemme jälkeen.
 Hänen elämäntoiveensa oli päästä talousneroksi.





Meidän ihastuksemme syveni rakkaudeksi ja tunsimme molemmat samoin toisiamme kohtaan. Niinpä pyysin Mauraa muuttamaan luokseni.
Tämän jälkeen laajensimme taloa hänen mukana tulleilla varoilla isommaksi, ihan mahdollista jälkikasvuakin ajatellen.


Ennen


Jälkeen

Jonkin ajan kuluttua tohdin kosia Mauraa ja ilokseni hän vastasi myöntävästi. Olin onnellinen.



Ei mennyt kovinkaan kauaa, kun viimein päätimme virallistaa liittomme ja astuimme avioliiton autuaaseen satamaan.



Seuraavassa osassa kerron mitä hääyön jälkeen tapahtuikaan.